Begrænsninger

Hvad må jeg, og hvornår ?

Vigersted Skytte Forenings faciliteter er godkendt til og underlagt myndighedernes krav, i forbindelse med miljø og sikkerhed, og for at vi skal kunne benytte skydebanen, som vi gør nu, er det vigtigt at disse krav, som ligger baggrund for godkendelserne bliver overholdt, fuldt ud – derfor er de nedenstående restriktioner & begrænsninger der som minimum skal overholdes. (Der er opslået “bane godkennelser” og restriktioner på alle baneafsnit)

Banegodkendelse m.v., på de enkelte baner, skal inden skydningens start være gennemlæst, forstået og til stadighed overholdes. Og al aktivitet i forbindelse med ”Grøn skydning” skal være tilendebragt senest 1 timer før de i kalenderen plansatte aktiviteter, dog 4 timer før, om onsdagen til ”klubaften”..

Begrænsninger på våbentype og mål (Grøn Skydning):

Grundlæggende må der kun skydes med våben og på mål, som det enkelte skydebaneafsnits ”Godkendelse” tillader, og som skytten har gyldig tilladelse til at benytte, dog begrænset af nedenstående:

(Alle grov-rifler og haglgevær kun fra skydehus)
(Kalibrene .357 – .45 – .40 S&W efter kl. 18:00 kun fra skydehus)

Der må ikke skydes på Stålmål, uden A eller B Licens samt, grundig instruktion i opsætning af samme!
(Dog undtaget ”Stålkassen” til .22 jagtriffel på 50 m. banen)

Følgende dage må der skydes med :

Mandage: Alle våbentyper og kalibre – kl. 08:00 – 21:00
Tirsdage: Salon- gevær & P/R – kl. 08:00 – 21:00
Onsdage: Alle våbentyper og kalibre – kl. 08:00 – 21:00
Torsdage: Salonvåben og P/R 9 mm, 44spc – kl. 08.00 – 21.00
Fredage: Salon- gevær & P/R – kl. 08:00 – 21:00
Lørdage: Alle våbentyper og kalibre – kl. 09:00 – 16:00

(P/R er “Pistol og Revolver”)

Er du i tvivl om ovenstående, så kontakt en fra “bestyrelsen”, inden skydningen startes.