Eventskydning

Skydning er for både mænd og kvinder, voksne som børn. I Vigersted Skytteforening har en vision om at udbrede interessen for skydesporten og det kan vi bl.a. gøre gennem eventskydning.

Hvis du ønsker at give dine venner eller kollegaer en spændende og uforglemmelig oplevelse, har vi i Vigersted skytteforening, mulighed for at afholde en eventskydning for din virksomhed, forening, familie eller venner.

Vi kan tilbyde skydning med både pistol eller riffel i flere kalibre og varianter. Vi stiller erfarne og kompetente instruktører til rådighed. Kontakt os, og i samarbejde med dig, skræddersyer vi arrangementet, så det passer præcist til jeres præferencer og budget.

Vi gør opmærksom på, at Vigersted skytteforening skal indhente særlige tilladelser forud for sådanne arrangementer, hvorfor du skal kontakte os i meget god tid.

Se vores video

I vores video kan du se billeder af alle vores baner og tilhørende faciliteter.

Baneudlejning

Vi udlejer gerne vores baner ud til tredjepart. I kan selv vælge hvilke typer baner i ønsker at leje. Vi gør opmærksom på, at vi i øjeblikket ikke kan tilbyde baner udover 50 m.
Vi stiller gerne vores klubhus til rådighed efter behov.

I kan både leje banerne med eller uden skivemateriel og sikkerhedsansvarlig skydeleder.  Fravælges en sikkerhedsansvarlig fra VSF, er det et krav, at I selv medbringer sikkerhedsuddannet banekommandører. Derudover skal I være opmærksom på, at egen forsikring er påkrævet.

Kontakt os for nærmere information.

I kan læse mere om vores baner herunder.

Pistolbanerne

Hos os kan du skyde pistol på hhv. 10, 15 & 25 meter.

Pistolbanen har plads til at otte skytter der kan skyde samtidigt.

Bagved standpladserne finder du et nydeligt venteområde med borde og bænke.

Derudover besidder vi en mindre IPSC-bane og mulighed for opsætning af flere Steel Challenge baner.

Riffelbanerne

Vores riffelbane består af en 50m indskydningsbane.

50m-banen er særdeles velegnet til indskydning eller salonskydning. Skydning med grovkaliber skal foregå fra skydehus. Sortkrudt er dog undtaget.

Vi har i juli 2021 mistet vores 100/200m bane. Vi undersøger i øjeblikket muligheden for et alternativ. Indtil da, arrangeres ture til skydebaner udenbys for medlemmer. Information herom vil fremgå af kalenderen og facebook.

Skydeskiver

Du kan selv medbringe skiver og markering eller låne foreningens.

Vi har både skiver til jagtskydninger, pistolskydninger, diverse riffelskydninger og endda stålskydninger.

Kontakt os for nærmere information.