Skydediscipliner

Hvad tilbyder vi?

Hver onsdag i sæsonen har vi åben skydedag for alle. Her kan du komme og skyde uanset om du er jæger, erfaren pistolskytte eller helt grøn og bare gerne vil prøve kræfter med skydesporten.

Vores dygtige instruktører står altid klar til at instruere og rådgive.

Vi arrangerer også firma/eventskydning. For nærmere info, kontakt os på mail:

Vigerstedskf@live.dk

Husk: Som skytte har du pligt til at kende og efterleve sikkerhedsbestemmelserne.

Pistolskydning

Er du pistolskytte eller kunne du tænke dig at prøve det?

Vi kan i Vigersted Skytteforening, tilbyde både baneareal, kyndig introduktion, sikkerhed & træning.

Der er skydning med pistol hver onsdag i sæsonen på vores 25 m bane.

Hos os må du skyde med alle tilladte kalibre.

Vi udlåner gerne både pistol og revolver i flere kalibre (9mm, .45acp, .38spc, .357mag, .22lr)

Når du bliver medlem hos os, skal du søge en SKV6-tilladelse. Du kan finde vejledning og ansøgningsskema nedenfor.

IPSC & Steel Challenge

Vigersted Skytteforening tilbyder muligheder for, at træne IPSC & Steel Challenge.

Husk disse skydninger kræver licens. Vi afholder løbende kurser i B-licens (Steel Challenge)

Er du skytte fra anden forening, og besøger vores baneareal, skal du forvise behørig licens samt SKV tilladelse.

Du skal selv medbringe korrekt udstyr.

Der vil blive afholdt enten IPSC eller Steel Challenge skydning på udvalgte klubaftner om onsdagen.

Er du medlem er det gratis, at deltage i IPSC og Steel Challenge såfremt du har licens.

Riffelskydning

Er du riffelskytte eller kunne du tænke dig at prøve det?

Så kan Vigersted Skytteforening tilbyde både baneareal, kyndig introduktion, sikkerhed & træning.

Du kan være ung som gammel. Alder spiller ingen rolle.

Har du børn, som du gerne vil introducere for skydesporten, kan vi også hjælpe jer. Foreningen har bl.a. en række salonrifler (.22lr), specielt egnet til børn. Du kan selv indstille riflen, så den passer præcis til dig.

Der er skydning med riffel hver onsdag i sæsonen på 50 m.

Som medlem kan du låne vores rifler i både kal. .22lr (salon) & 6,5×55.

Jagtskydning

Skal du have opfrisket eller indøvet din skydning inden jagten går ind? Eller måske er du nyjægeren, som skal forberede sig til riffelprøven?

Som jæger, kan du benytte vores baner hver onsdag på vores åbne skydedage

For tiden har kun mulighed for at tilbyde riffelskydning på 50 meter fra skydehus.

Vores banekommandører og instruktører står klar til at hjælpe med indstilling af kikkert, skydestilling og indskydning generelt.

Er du medlem af foreningen, er det selvfølgelig gratis at komme hver onsdag. Ellers betales et endagskontingent.

Historisk skydning

Synes du også gamle krigsvåben er virkelig spændende? – Så er du kommet til det rette sted.

Historisk skydning er skydning med hhv. pistol og rifler fra perioden 1886-1950.

Vores banearealer er godkendt til historisk skydning og sortkrudt.

Vi vil i løbet af sæsonen afholde dage, hvor historisk skydning vil være en del af programmet. Kom og kig med og hør nærmere om muligheden for at blive historisk skytte.

Er du medlem af foreningen, er det som altid gratis at deltage.

Hvornår kan jeg få mit eget våben?

Dette spørgsmål får vi rigtig ofte.
Hvis du ønsker at erhverve dit eget våben, frem for at låne et af foreningens, så kræver det at du er aktivt medlem i foreningen i mindst to år. Et aktivt medlemsskab i Vigersted Skytteforening betyder, at du i to år har trænet på åbne skydedage mindst seks gange om året. Disse krav er fortsat gældende når du har købt eget våben efter to år. Bestyrelsen kan til en hver tid tilbagekalde en våbentilladelse, hvis ikke man opfylder krav om aktivt medlemsskab.

Vær opmærksom på, at myndighederne i dag stiller krav om, at du skal SKV6-godkendes, for at kunne låne våben af foreningen som skytte.

Har du jagttegn kan du erhverve våben uden om foreningen. Du må selvfølgelig gerne skyde med dine jagtrifler på vores baner, men du skal på forlangende vis, kunne fremvise din tilladelse og billedelegitimation.